Pôvodná myšlienka využiť odpor pásu pri cvičení pochádza z Ameriky. V minulosti sa používali rôzne podobné pomôcky, ako struny, gumy. Myšlienka elastických tenkých gumených pásov bola prijatá s nadšením, pomocou nich dochádza k posilneniu svalových partií. Pásy sa vyrábajú v štyroch farebných odlíšeniach, rôznej hrúbky a teda aj rôzneho odporu.

  • Ružový pás má najmenší odpor, vhodný je pre starších ľudí a tehotné ženy.
  • Zelený pás má nízky až stredný odpor. Odporúča sa začiatočníkom alebo osobám so zníženým svalovým napätím.
  • Červený pás má stredný odpor, je určený pre pokročilých.
  • Sivý pás má najväčší odpor. Pri jeho používaní je potrebná veľká sila, tento by som vám neodporúčala.

Pripravili sme pre vás cvičenie s takýmito pásmi. Môžete si ich zakúpiť v športových obchodoch alebo v zdravotníckych potrebách. Prajem vám veľa chuti do cvičenia.

MUDr. Ľubica Procházková, CSc.


Cvik 1

Cvik 1

Základné postavenie: stojíte s mierne rozkročenými nohami,

  1. gumený pás uchopte oboma rukami poza chrbát a s nádychom ruky roztiahnite, napočítajte v duchu do štyroch
  2. s výdychom sa vráťte do východiskovej polohy.

Cvik 2

Cvik 2

Základné postavenie: stoj s mierne rozkročenými nohami,

  1. ruky sú zvesené, uchopte pás pred sebou, s nádychom roztiahnite ruky, chvíľu vydržt
  2. s výdychom sa vráťte do východiskovej polohy.

Cvik 3

Cvik 3

Základné postavenie: stoj s mierne rozkročenými nohami,

  1. v predpažených rukách držíte gumený pás a s nádychom ruky roztiahnite
  2. s výdychom sa vráťte do východiskovej polohy

Cvik 4

Cvik 4

Základné postavenie: stoj s mierne rozkročenými nohami,

  1. stojíte na páse, pás chytíte pokrčenými rukami v lakťoch a s nádychom pomaly rozpažujete
  2. s výdychom sa vrátite do východzej polohy.

Cvik 5

Cvik 5

Základné postavenie: stoj s mierne rozkročenými nohami,

  1. stojíte na páse a ťaháte ho poza chrbát, držíte na pleciach, s nádychom pokrčíte mierne nohy v kolenách
  2. s výdychom sa vyrovnáte.

Cvik 6

Cvik 6

Sadnite si na stoličku, pohodlne si oprite chrbát,

  1. uchopte pás, mierne roztiahnuté nohy máte položené na páse, s nádychom sa snažte nohy roztiahnuť (roznožiť)
  2. s výdychom sa vráťte do východzej polohy.

Cvik 7

Cvik 7

Sadnite si na stoličku, pohodlne si oprite chrbát,

  1. uchopte pás, pravá noha je na páse, s nádychom nohu dvíhajte
  2. s výdychom sa vrátite do východiskovej polohy.

Cvik 8

Cvik 8

Sadnite si na stoličku, pohodlne si oprite chrbát,

  1. uchopte pás, mierne roztiahnuté nohy máte na páse, s nádychom dvíhajte nohy pred seba
  2. s výdychom sa vráťte do východiskovej polohy.

Prihlasovanie je určené iba pre správcov obsahu. Iní používatelia (napr. fóra) tu prístup zriadený nemajú.

POZOR! Každý neplatný pokus o prihlásenie je zaznamenaný.