Už skončilo krásne, väčšinou teplé leto, kedy sa vám možno ani nechcelo cvičiť. Prichádza jeseň s rannými hmlami, nepríjemnými dažd'ami a vaša nálada je často " pod psa ". Vylepšiť ju môže cvičenie, vďaka endorfínom, ktoré sa pri cvičení vylučujú a urobia deň zrazu krásnym. Skúste si ráno pravidelne zacvičiť niekoľko nenáročných cvikov.

Všetky cviky skúste opakovať niekoľko krát. Prajem veľa chuti do cvičenia, možno vám pomôže naštartovať sa a zažiť krásnu jeseň, napriek nie vždy priaznivému počasiu.


Cvik 1

Cvik 1

Ľahnite si na chrbát (alebo ešte ležíte po prebudení v postieľke?), snažte sa pritlačiť celú chrbticu k podložke. Bradu pritiahnite k hrudníku, vtiahnite brucho, spevnite sedacie svaly. Pretlačte kolená a špičky nôh vytiahnite hore. Nadýchnite sa, celé telo spevnite, chvíľku držte v napätí a s výdychom uvoľnite..


Cvik 2

Cvik 2

V základnej polohe, ľah na chrbáte, pritiahnite jedno koleno k bruchu a pridržte si ho obidvomi rukami, druhá dolná končatina ostáva ležať na zemi. Nadýchnite sa, zatlačte kolenom proti rukám, s výdychom sa uvoľnite a koleno ešte viac pritiahnite k hrudi. Potom cvik urobte aj s druhou nohou.


Cvik 3

Cvik 3

V základnej polohe, ľah na chrbáte, horné končatiny ležia voľne vedľa tela. Vytočte dlane nahor, lopatky stiahnite pevne nadol k nohám a silo pritisnite k podložke. Nadýchnite sa, chvíľu vydržte v napätí, s výdychom uvoľnite celé telo.


Cvik 4

Cvik 4

V základnej polohe, ľah na chrbáte, ležíte rovno. Vytvorte napätie v celom tele (" spevnite sa " a pri nádychu ťahajte obe horné končatiny pred telom až do vzpaženia. Pri pomalom výdychu vrátite ruky k telu pomalým oblúkom tesne nad podložkou a uvoľnite sa.


Cvik 5

Cvik 5

V základnej polohe, ľah na chrbáte, ruky ležia voľne vedľa tela, obidve nohy mierne vzdialené od seba, pokrčte v kolenách. V tejto polohe na nadýchnite, spevnite. S výdychom vytlačte panvu čo najvyššie ako sa vám dá, a skúste aj zdvihnúť jednu nohu. Na konci výdychu sa dostanete znova do základnej polohy.


Cvik 6

Cvik 6

V ľahu na chrbáte, pokrčte obidve nohy mierne uložené od seba, s nádychom sa skúste rukami dotknúť kolien. Pri výdychu sa dostanete do východzej polohy, uvoľnite sa.


Cvik 7

Cvik 7

V ľahu na chrbáte pokrčte obidve nohy v kolenách, tak, aby ploský nôh sa dotýkali. S nádychom sa spevnite v tejto polohe. S výdychom sa uvoľnite a snažte sa dať kolená čo najbližšie k podložke.


Cvik 8

Cvik 8

V ľahu na chrbáte spažte obidve ruky, pokrčte obidve nohy v kolenách. S nádychom otáčajte nohy na jednu stranu a hlavu na protiľahlú stranu, ostaňte chvíľu v tejto polohe. S výdychom sa vrátite do východzej polohy.

Prihlasovanie je určené iba pre správcov obsahu. Iní používatelia (napr. fóra) tu prístup zriadený nemajú.

POZOR! Každý neplatný pokus o prihlásenie je zaznamenaný.