Cvik k posilneniu bedrovej oblasti I

Cvik 1

Pohodlne si sadnite a pokrčte nohy v kolenách, objímte kolená rukami, pokiaľ možno tak, že sa budete držať za lakte.

  1. S nádychom sa vyťahujte hore a zdvihnite hlavu.
  2. Vydýchnite a pritom ohnite chrbát a nadávajte spodnú časť brucha, skloňte hlavu až na kolená, akoby ste chceli urobiť kotúľ dozadu. Opakujte 7x.

Cvik k posilneniu bedrovej oblasti II

Cvik 2

Ľahnite si na chrbát. Vsuňte jednu ruku pod chrbát ale až k úrovni kostrče. Pozdvihnite kostrč smerom hore tak, aby sa celá plocha chrbta dotýkala podložky.

  1. Povoľte chrbtové svalstvo a vráťte telo do vychodiacej polohy. Opakujte 7x.

Cvik k stimulácii nervov - cvik korytnačí

Cvik 3

Cvik stimuluje všetky nervy, ktoré vychádzajú z krajiny krku a vystreľujú smerom do mozgu a k dolným končatinám. Krk je hlavným „korytom" pre všetky nervy centrálneho nervového systému. Ak sa naučíme kontrolovať túto nervovú sieť, dokážete ovládnuť funkciu celého tela. Korytnačka si pohybom hlavy vyťahuje krčnú chrbticu, dodáva energiu krku, posilňuje ramenné svaly, zaháňa únavu, stuhlosť a bolesti v krčných a ramenných svaloch. Pri cviku majte oči zavreté, celé telo má byť uvoľnené, ruky nenásilne zatnite v päsť s palcami dovnútra.

  1. Pohodlne si sadnite, položte si bradu na prsia a zároveň vyťahujte hlavu hore. Pomaly vdychujte. Šiju ťahajte smerom hore a v ramenách sa mierne nahrbte.
  2. Pomaly zakláňajte hlavy, akoby ste sa chceli temenom dotknúť chrbta. Pritom vydychujte. Bradu tlačte hore, krk sa vám bude vpredu napínať. Ramená pokrčte, akoby ste sa s nimi chceli dotknúť uší. Opakujte obe fázy 12 krát.

Cvik na utíšenie bolesti

Cvik 4

Tento cvik na zmierni bolesť v ramenách, šiji a hornej polovici chrbta.

  1. Pohodlne sa posaďte, pokiaľ je možné, so skríženými nohami. Ak máte bolesť na pravej strane, nechajte pravú ruku bezvládne ležať v lone alebo na stehne. Ak je bolesť naľavo, necháme ľavú ruku voľne položenú. Voľnú ruku s natiahnutými prstami zdvihneme pred oči. Dívame sa na špičky prstov zdvihnutej ruky a zdvihneme ju šikmo pred seba. Normálne dýchame, ruku dáme čo najvyššie.
  2. Pomaly pažu spúšťame do vychodiacej polohy Opakujeme 7x.

Cvik na zlepšenie činnosti vnútorných orgánov - cvik žeriava

Cvik 5

Žeriav je vták, ktorý má zvláštny postoj: dokáže sa udržať na jednej nohe, druhá je pokrčená pod bruchom, tlačí ňou na žalúdok, takže tlačí na brušné svaly a orgány v brušnej oblasti, čo spôsobí určitú stimuláciu zažívacieho a dýchacieho ústrojenstva a ich krvného obehu. Človek môže napodobniť postoj žeriava, pričom jeho zažívacie ústroje a vnútornosti sú masírované bránicou. Cvik je možné robiť v stoji aj v sede. Jednoduchší je v sede.

  1. Trite si chvíľu energicky dlane o seba, ohrejete si tak ruky. Položte ruky dlaňami na spodnú časť brucha a to tak, aby ruky boli po oboch stranách pupku. Vdych nite nosom so zavretými ústami.
  2. Začnite pomaly vydychovať a pritom si rukami tlačte brucho tak, že ho zatláčate dovnútra. Tento pohyb jemne vytláča vzduch zo spodnej strany pľúc. Ako náhle ste vydýchli, znova sa nadýchnite, brucho vyklenujte tak, akoby to bol balón. Opakujte 12x.

Cvik pre plexus solaris

Cvik 6

Funkcie solárneho plexu postihujú nejakým spôsobom všetky orgány situované v brušnej oblasti. Podľa taoistického učenia je vzrušenie záležitosť srdca, hnev záležitosť pečene, nepokoj záležitosť sleziny a pankreasu, zármutok záležitosť pľúc a strach záležitosť obličiek. Plexus solaris je prvým článkom v reťazci činiteľov ovplyvňujúcich jednotlivé orgány. Tak, ak budú naše vnútorné orgány zdravé a ich činnosť vyrovnaná, budú primerané naše emócie. Ak dobre funguje plexus solaris, naše orgány sa rýchlo dostávajú zo stresu a vracia sa im ich normálna funkcia. Cvik pre precvičenie solárneho plexu môžeme robiť kdekoľvek a kedykoľvek.

  1. V stoji alebo v sede si položte obidve ruky na žalúdok. Dívajte sa priamo pred seba a nadýchnite sa.
  2. Vydýchnite. Pritom tlačte oboma rukami na žalúdok, tlačte ho dovnútra a hore. Zároveň pomaly stáčajte hornú polovicu tela, hlavu aj pohľad čo najviac doľava a panvu doprava. Nadýchnite sa a vráťte do východiskovej polohy. Pomaly uvoľnite tlak rúk na žalúdok. Znova sa vydýchnite a zopakujte na druhú stranu. Opakujte 7x.

Cvik na chudnutie.

Cvik 7

Nasledujúci cvik pomáha redukovať váhu a udržovať váhu na prijateľnej úrovni, okrem toho posilňuje svalstvo chrbta. Buďte trpezlivý, cvik robte pravidelne.

  1. Postavte sa k stene tak, aby ste sa jej dotýkali pätami, zadkom, lopatkami a hlavou. Nadýchnite sa a vyťahujte trup smerom hore. Zároveň čo najviac stiahnite brucho a čo najviac vypnite hruď. Paže nechajte pripažené a uvoľnené. Pri nádychu sa lopatky budú silnejšie opierať o stenu.
  2. Vydýchnite s pootvorenými ústami, tak rýchlo ako viete. Úplne si vyprázdnite pľúca tým, že rukami zatlačíte na žalúdok. Ak budete postupovať správne, svaly v celom tele sa vám stiahnu. Opakujte 12x.

Cvik k relaxácii vnútorných orgánov

Cvik 8

Ľudia, vzhľadom k tomu, že je im vlastný vzpriamený postoj, majú vnútorné orgány navŕšené jedny na druhých. Potrebujú preto tieto orgány niekedy relaxovať. Cvik najlepšie robíme ráno, po pretiahnutí tela a precvičení prstov na nohách.

  1. Zaujmite postoj na „štyroch" na posteli, alebo podlahe tak, aby sa prsty na nohách, predkolenie a kolená dotýkali podlahy Hlavu držte zdvihnutú a prsia vodorovne s podlahou. Vydržte tak niekoľko sekúnd.
  2. Pomaly sa posaďte na päty a predkloňte sa čelom k zemi. Paže opreté o podložku držte natiahnuté pred sebou. Zavrite oči a vydržte v tejto polohe niekoľko sekúnd. Opakujte 7x.

Prihlasovanie je určené iba pre správcov obsahu. Iní používatelia (napr. fóra) tu prístup zriadený nemajú.

POZOR! Každý neplatný pokus o prihlásenie je zaznamenaný.