Cvičenie s veľkou fit loptou je veľmi vhodné na nácvik a udržiavanie správnej polohy v sede. Mnohí z vás veľkú časť dňa nútene presedia čo často vedie k ochabnutiu svalového korzetu chrbtice, oslabeniu šijového svalstva, poklesu hlavy vpred a dole. Cvičenie s fit loptou, alebo len sedenie na nej vám spestrí vaše každodenné aktivity.

Dôležitý je aj výber fit lopty:

  • Pri výške postavy do 155 cm má byť priemer 55 cm.
  • Do 170 cm má byť priemer 65 cm.
  • Do 180 cm má byť priemer 75 cm.
  • Nad 180 cm má byť priemer 85 cm.
  • Ak náhodou pod stromčekom objavíte darček pre vás v podobe fit lopty, začnite hneď cvičiť.

Cvik 1

Cvik 1

Správne sedenie na lopte:

  1. pohľad spredu
  2. pohľad zboku pohľad spredu: kolená oprieme o zem, kolená sú na šírku ramien, vyrovnajte chrbát, vzpriamte hlavu, vtiahnite bruško. Nadýchnite sa, chvíľu vydržte a uvoľnite sa.

Cvik 2

Cvik 2

Ostáva základná poloha:

  1. S nádychom sa skúste trochu prehupnúť dopredu tak aby ste zaťažili špičky, vydržte chvíľu.
  2. vráťte sa späť do mierneho záklonu, pozor, aby ste nespadli.

Cvik 3

Cvik 3

Základná poloha v sede na lopte.

  1. s nádychom sa oprite nohami na špičky, predpažte čo najďalej,
  2. s výdychom idú ruky mierne do zapaženia..

Cvik 4

Cvik 4

Základná poloha v sede.

  1. S nádychom vzpažte pravú ruku, trup ukláňajte mierne doľava, vydržte chvíľu,
  2. s výdychom sa vráťte späť. Opakujte aj s druhou rukou.

Cvik 5

Cvik 5

Základné postavenie v sede na lopte.

  1. a s nádychom upažte tak, aby palec na jednej ruke smeroval hore a na druhej ruke dole.
  2. s výdychom pretočte ruky, opačný palec bude smerovať dolu.

Cvik 6

Cvik 6

Základné postavenie v sede na lopte,

  1. s nádychom obidve ruky vzpažte. Chvíľu vydržte.
  2. s výdychom pokrčte ruky v lakťoch, snažte sa pritiahnuť si lopatky.

Cvik 7

Cvik 7

Ľahnite si na chrbát, nohy si voľne oprite o loptu.

  1. s nádychom sa snažte zdvihnúť panvu, vydržte chvíľu.
  2. s výdychom sa vráťte do základnej polohy v ľahu.

Cvik 8

Cvik 8

Ľahnite si na chrbát, nohy si voľne oprite o loptu, ruky si dajte za hlavu.

  1. s nádychom skúste zdvihnúť hornú časť trupu a ruky mierne nad podložku,
  2. s výdychom sa vráťte do základnej polohy.

Prihlasovanie je určené iba pre správcov obsahu. Iní používatelia (napr. fóra) tu prístup zriadený nemajú.

POZOR! Každý neplatný pokus o prihlásenie je zaznamenaný.